پیام تسلیت پرستاران عدالت خواه ایران - شاخه خراسان به مناسبت فرارسیدن ايام تاسوعا و عاشوراي حسيني

آمار مطالب

کل مطالب : 473
کل نظرات : 9

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 46

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 5
باردید دیروز : 10
بازدید هفته : 5
بازدید ماه : 163
بازدید سال : 2735
بازدید کلی : 13357

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 10
بازدید هفته : 5
بازدید ماه : 163
بازدید کل : 13357
تعداد مطالب : 473
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1

تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : دو شنبه 19 مهر 1396
نظرات

باز این چه شورش است که در خلق عالم است

باز این چه نوحه و چه عزا و چه ماتم است

عاشورا نمایش پرشکوه عشق است که با ایثار و از خودگذشتگی امام حسین علیه السلام و یاران فداکار آن حضرت در صحنه کربلا خلق می شود.

نهضت عاشورا آئینه زلالی است که اسلام را بطورمجسم وبی هیچ شائبه ای درمنظرحق جویان تاریخ به نمایش می گذارد درچهرۀ جان برکفان این حماسه خونبار نه تنها می توان شکوه قرآن و اسلام ناب نبوی را به وضوح نگریست بلکه می توان الگوی گوناگون انسان کامل قرآنی را در سیمای پیر و جوان، مردو زن این نهضت به تماشا نشست و در کنار آن چهره های کریه از انسان نماهایی می توان مشاهده کرد که با تمامی ارزشهای الهی و انسانی به پیکار برخاسته اند و بدین سان صحنه عاشورا به نمایش انسان شناسی مبدل گردیده است .

حادثه عاشورا هرچند در زمانی بسیار کوتاه تحقق یافت و بیش از نیم روز دوام نیافت، امّا عمق حادثه چنان روایت تلخی را به تصویر می کشد که توجّه همه عالم را به خود معطوف می سازد و چنان شور و حرکتی می آفریند که همه قیام های حق طلبانه و آزادی خواهانه از سرچشمه اش آب می خورد و بر محور آن می چرخد و این وظیفه ماست که فرهنگ عاشورا و پیام کربلا را خوب بشناسیم و سرمشق زندگی خود قرار دهیم.

این قیام و شهادت حضرت ابا عبدا... الحسین (ع) سیدالشهداء و علمدار یگانه و یاران باوفایش که فرهنگ شهادت و مبارزه با ظلم را تا ابدیت تاریخ جاودانه کردند و در اذهان همه بشریت جاودانه خواهد ماند، آری ، تاسوعا، مقدمه جان‌فشانی و عاشورا، سرفصل دلباختگی در محضر حسین(علیه السلام) است.

پرستاران عدالت خواه ایران - شاخه خراسان به نمایندگی از جامعه شریف پرستاری کشور، فرارسیدن ایام غم بار تاسوعا و عاشورا و شهادت مظلومانه سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) و علمدار  یگانه حضرت ابوالفضل (ع) و یاران باوفایش را به مسلمانان و شیفتگان آن حضرت بویژه جامعه پرستاری تسلیت عرض می نماید.



تعداد بازدید از این مطلب: 107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








http://khp.ir
کمیته پیگیری مطالبات پرستاری استان خراسان بدنبال تجمع 23 آذر پرستاران معترض در سراسر کشور از جمله در مشهد و به دنبال دعوت دفتر محترم رییس جمهور برای پیگیری خواسته های معترضین در آن روز تشکیل گردید . در کمیته خراسان نماینده هایی ازبیمارستان های مختلف شهر مشهد و نیزشهرستان های مختلف استان حضور دارند واین کمیته ها محل تصمیم گیر واعلام خواسته های پرستاران در سطح کشور می باشند .


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود